Film

A csodálatos Pókember 2.

/The Amazing Spider-Man 2/
amerikai akciófilm, 144 perc, 2014 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott
    • mb
    • mb
    • f
    • mb
    • f

Értékelés:

270 szavazatból
Szerinted?

Még a szuperhősök sem tartják be az összes ígéretüket. Peter Parker (Andrew Garfield), aki vörös-kék pókruhájában üldözi a gonoszt a nagyvárosi utcákon megígérte szerelme haldokló apjának, hogy kerülni fogja a lányt (Emma Stone) - és így gondoskodik a biztonságáról. Ám ez egyszer megszegi az ígéretét. Nem elég neki, hogy elkapjon minden bűnözőt, kevés a toronyházak fölötti, őrült tempójú száguldás és lendülés: Gwen nélkül már semmit sem ér az élete. Lehet, hogy meg fogja bánni: egy új szupergonosz ellenfél, Electro (Jamie Foxx) felbukkanása ugyanis minden eddiginél nagyobb veszélybe sodorja - és a múltjából is újabb, tisztázatlan emlékek kísértik.

Bemutató dátuma: 2014. május 1. (Forgalmazó: InterCom)

Stáblista:

Kapcsolódó cikkek:


Vélemény:

2018 márc. 08. - 22:08:17
2018 márc. 08. - 22:08:17
Imádlak benneteket, akik ide jöttök fikázni!!!
Tudjátok, hogy mirõl van szó, mire számíthattok!! A dolog egyszerû, nem kell megnézni!!!
Mint, ahogyan én sem nézek olyan filmet, amirõl tudom, hogy nem érdekel. Ilyen pl. Jancsó, Bergman, Woody és a többi "nagy" filmjei!!!
Gondolom, hogy Ti sokkal jobbat csinálnátok, azt meg mások fikáznak!!
2018 márc. 08. - 00:38:41
2018 márc. 08. - 00:38:41
Borzasztó lett, rosszabb mint a Tobby-s féle.
2017 nov. 15. - 14:38:56
szavazat: 5/10 2017 szept. 25. - 00:01:35
2017 szept. 25. - 00:01:35
Ugyan úgy, vagy tán jobban, elcs*szték mint az elsõ részt. Az elsõ trilógia sz*r. Ez is sz*r. Az egyik legjobb képregény-alapanyagból. Nem semmi teljesítmény...
szavazat: 1/10 2017 aug. 10. - 17:13:49
2017 aug. 10. - 17:13:49
Szörnyen nyálas és buta egy film lett! Így meggyalázni a kedvenc szuperhõsöm! Még az elsõ résznél is rosszabb...
szavazat: 7/10 2016 febr. 20. - 23:29:40
2016 febr. 20. - 23:29:40
Közel sem volt olyan jó, mint az elsõ része. Nekem az nagyon tetszett, meg merem kockáztatni, hogy az egyik legjobb Marvel-film. Ez viszont kicsit vontatottabb volt, nem pörögtek gyorsan az események. De látványilag minden rendben volt egyébként, és a színészi játékokkal is meg voltam elégedve. Megmondom õszintén, eleinte féltem Dane DeHaantól, hogy elrontja Harry Osborn karakterét, végül kellemesen csalódtam benne. Nem volt extra az alakítása, de James Francónál mindenképpen jobb Harry volt.
Jamie Foxx is remekül játszott, bár engem az aggasztott, hogy Elektrót nem egy fiatal srác játszotta... Úgy emlékszem, a képregényekben egy Peter Parkerrel egyidõs fiú volt Max Dillon, a rajzfilmekben szintúgy.
Rhinót teljesen felesleges volt beletenni a filmbe, én úgy gondolom. Lehetett volna jobb befejezése is a filmnek.

10/7
szavazat: 2/10 2015 nov. 03. - 02:24:56
2015 nov. 03. - 02:24:56
Aki nem rajongó, leginkább annak írom, hogy végtelenül le fog fáradni, ha megnézi eme remekmûvet. Hosszú, gagyi "szerelmes" párbeszédekkel telenyomva, már kapartam a szék karfáját. Leginkább viszont azért nem tetszett az elsõ résszel egyetemben, mert elviselhetetlennek találtam a fõszereplõt. A flegma stílusa, a "humora", és, hogy folyamatosan olyan pofát vág, mint aki hányni készül. Egyszer persze meg lehet nézni a látvány miatt, de ezzel ki is merült minden pozitívuma.
szavazat: 9/10 2015 ápr. 23. - 19:21:39
2015 ápr. 23. - 19:21:39
Azért fiatalabb mert a képregényben is Petert akkor csípte meg a pók mikor gimit kezdte, tehát 15-16 évesen lett belõle Pókember, nem úgy mint az eddigi filmekben. Szóval a Marvel a saját képregényeihez hû karaktert akar megalkotni, amivel nincs is semmi baj, de ez azoknak érdekes akik szeretek és ismerik a képregényt. Aki csak úgy filmet akar nézni azokat hidegen hagyja, sõt még furcsálják is.
De a képregény adaptációk azért érthetõ módon elsõsorban a füzetek rajongóinak (kéne) készülnek. Azok nem értékelik annyira mint aki már korábban nyomon követte a történeteket a képregényekben.
Jó példa erre a Nolan-féle Batman trilógia, azért akkora siker mert az nagyon minimálisat vett át a képregényekbõl és egy reális, való világba helyezte a cselekményt és ez érthetõ módon szélesebb közönségnek tetszik mint mondjuk a Burton féle filmek, amik talán a legközelebb álltak a képregény hangulathoz (persze Burton-re jellemzõ dolgok ugyanúgy feltûntek a filmben, a másodikban sokkal erõteljesebben), de SAJNÁLATOS módon nem értékelik annyira mint a Nolan trilógiát, pedig a Burton filmek képregényes tekintetbõl SOKKAL jobbak.
szavazat: 7/10 2015 ápr. 23. - 18:28:46
2015 ápr. 23. - 18:28:46
Az se lesz jobb, hogy leesik a semmibõl egy másik színész által játszott Pókember, aki ráadásul fiatalabb is.

Megmondom õszintén, hogy engem nem igazán érdekel milyen volt Pókember a képregényekben. Lehet szentségtörés, de be kell látni, hogy van ami egyik médiumban mûködik, míg másikban nem. Tipikusan ilyen lehet a harc elõtti és közbeni folyamatos szófosás és a vicceskedés is. Képregényekben lehet jó, de filmen nem az.
Most arról nem is beszélve, hogy a karakter által nyomott humor igencsak gyerekes, erõltetett és színvonalon aluli. Lehet, hogy a tinédzseréveik elején járóknak ezek bejönnek és jó mulatnak rajta, de nekem már sajnos nem. Fõképp, hogy ebben a két filmben szinte csak ilyenek vannak. Minden Marvel filmnek sajátja a humor, de ennél több dimenzióban (ott is vannak gyermeteg dolgok, de nem csak azok) és szofisztikáltabban szoktak mozogni.

A színészre áttérve (hisz a fentiek nem hozzá, hanem magához a szerephez kapcsolódik) az a gond, hogy Garfield hiteltelen, fõleg az 1. részben. Egy ilyen srácról senkinek nem az ugrik be, hogy mekkora zseni, stréber vagy biztos mennyire kiközösítik és mindenki õt piszkálja. Attól, hogy értelmetlenül felvesz néha egy szemüveget nem javul a helyzet. Mellette megvan ugyanaz az esetlen, töketlen, bizonytalan és önsanyargató attitûd, de tõle ez nem jön át.
Nem értem, hogy miért kellett ennél a szériánál is ezt a lúzer-geek vonalat erõltetni. De ha már így van, akkor olyan színészt kellett volna keresni, aki ezt hitelesen és ripacskodás nélkül elõ tudja adni.
Tobey anno a 3. részre már elcsúszott és nem tudta lekövetni a karaktere jellemváltásait. A népszerûségben fürdõzõ és a gonosz troll szerepben már õ is hiteltelen volt, de legalább a kezdeteknél nagyon jól fogta meg az egész geek-szuperhõs ambivalencia esszenciát.

Pókember és Peter, ill. a karakter és a színész persze összefüggnek valahol. Garfield játékával Peter és Pókember közelebb kerültek egymáshoz, civilben is nagyon hasonlít a hõshöz. A gond csak azzal van, hogy számomra az egész Pókember-brandnek pont az volt az egyik lényege, hogy Peter és Pókember mennyire másak, milyen erõs köztük a kontraszt, noha ugyanaz a személy.
A maszk szerepe is így érvényesült igazán. Tobey-Pók szinte soha nem vette le és a lehetõ legtovább titokban akarta tartani a kilétét mindenki elõtt. Garfield-Pók meg rendszeresen leveszi és nem is titkolózik igazán. Neki kb. mindegy, hogy megtudják-e ki õ vagy sem. Pedig ez a titokzatosság is hozzátartozna szerintem a karakterhez. Így a maszk csak dizájnelem.
szavazat: 9/10 2015 ápr. 23. - 16:58:07
2015 ápr. 23. - 16:58:07
Szerencsére a Marvel féle új Pókemberben nem kapunk eredet sztorit, tehát már egybõl "Pókemberkedik" a srác, Ben bácsi gondolom már halott bõven. Itt van az a pár színész aki közül kiválasztják majd az új Pókembert: Asa Butterfield, Nat Wolff, Tom Holland, Timothee Chalamet, Liam James. Részemrõl ez a Tom Holland, Asa Butterfield elképzelhetetlen lenne, csak ne õket válasszák ki...


Garfield jó volt mint Pókember (közelebb állt a képregényekhez, de több idegesítõ és hülye poént kellett volna nyomatnia így is, de jobb volt ilyen téren mint Maguire), Parkerként ahogy sok helyen is írják tiszta Tvájlájt koppintás külsõre, a személyisége meg nem elég geek mint amilyen Tobey-nak volt mondjuk.
szavazat: 7/10 2015 ápr. 23. - 16:08:35
2015 ápr. 23. - 16:08:35
Hát ez elég érdekesen hangzik. Nem értem miért ennyi reboot Pókembernek. Oké, jogi mizéria és pénzhajhászás, de akkor is. Nem érzem úgy, hogy jó lesz egy újabb szériába belefogni. Lassan akármilyen is lesz a megvalósítás, önmagában ez a reboot-cécó komolytalanná teszi az egészet.

Amúgy legtöbb helyen azt olvastam a "csodálatos" két filmje kapcsán, hogy a legnagyobb erénye a színészek jó játéka. Hát nem tudom, lehet akkor én más filmet néztem, de teljesen másképp látom. Lehetett volna elõrelépni e téren a korábbi trilógiához képest, de szerintem nem sikerült.
Ahogy írtam is korábban, mindenki nagyon túljátszotta a szerepét. Lehet, hogy ez nem elsõsorban a színészek hibája, mert rossz instrukciókat kaptak, de akkor is rohadt idegesítõ. Sokszor nem tudtam eldönteni, hogy egy-egy jelenetet komolyan gondolnak-e egyáltalán vagy csak valami vicc. Mintha valami paródiát néznék, annyira valószerûtlenül ki voltak forgatva a viselkedések, párbeszédek stb..
szavazat: 9/10 2015 ápr. 22. - 23:51:10
2015 ápr. 22. - 23:51:10
Igen, ott az volt a furcsa hogy a Manó nem ölte meg a csajt, pedig a képregényben is úgy volt hogy Norman dobta le Gwent a hídról, Peter elkapta de olyan gyorsan zuhant a lány hogy mikor a hálóval megtartotta elreccsent a nyaka szegénynek.
Szóval az elsõ filmnél igaz hogy Mary Jane volt, de "fura" volt így a helyzet :D Gwen csak a 3.részben tûnt fel, valószínûleg azért mert ha lett volna 4.rész már sem a MJ-t alakító csaj, sem Tobey nem volt tuti hogy vállalják.

Igen, teljesen új Pókembert kapunk amit a Marvel álmodik meg de a jogok a Sony-nál maradtak és õk hozzák a végsõ döntéseket minden Pókemberrel kapcsolatos dologban, de a Marvel találja ki és használhatják õket a saját filmjeikben.
A pók-filmek folyamatos minõség és bevételi romlása miatt egyezett meg a Sony a Disney-vel.
Elvileg nagyooooon fiatal srác fogja játszani a fõszerepet, ilyen 16-17 éves színészek...kicsit fura, de bízzunk benne hogy Marvel a legbecsesebb szereplõjét rendesen viszi a vászonra, ha már a Vasemberbõl egy erõs B vagy C kategóriás képregényszereplõbõl a filmek miatt A listás képregények lettek :)

A Sony saját eddig bejelentett filmei törölve lettek mint a Sinister Six, a Venom, az Amazing 3 , a May nénis film (te jó ég külön filmet akartak neki csinálni :D ) de szerintem jobb is hogy ezekbõl nem lesz semmi...
szavazat: 7/10 2015 ápr. 22. - 22:28:01
2015 ápr. 22. - 22:28:01
Nekem azért meglepetés volt.

SPOILER!
Zöld Manó az elõzõ trilógiában is feltûnik (Norman és Harry is) és senki komolyat nem öl meg, Pókember szerelmét meg pláne nem. Persze ott nem is Gwen volt a szerelmi szál, de akkor is. :) Mondjuk abban is szerepelt Gwen Stacy, csak ugye jóval jelentéktelenebb szerepben, inkább amolyan töltelékként.

De amúgy most megint reboot jön a Pókemberbõl? Nem az van, hogy ezt a "csodálatos" szériát folytatják tovább, csak most MJ is elõkerül, meg Rinó meg a filmvégi szervezõdéses balhé stb.? Megint kezdenek egy újat?
szavazat: 9/10 2015 ápr. 22. - 17:40:01
2015 ápr. 22. - 17:40:01
El is olvastam amit az elsõ résznél írtál, egész jó.
Igen valahogy nem stimmel az egész film, elég csak Ben bácsi jelentéktelen halálára gondolni, kb. meghalt mert az unokaöccse nem tudott kakaót venni :DD
Remélem a Marvel féle jobb lesz még a Raimi trilógiánál is.
szavazat: 9/10 2015 ápr. 22. - 17:25:27
2015 ápr. 22. - 17:25:27
Igen, rendesen furcsa hogy egy filmbéli halál miatt ér többet egy film mint nélküle. Csak sajna nem volt meglepetés :(
Mikor kiderült hogy a Zöld Manó is a filmben lesz már mindenki 100%ra tudta hogy vége lesz a csajszinak.
A Marvel féle MCU-s filmben elvileg nem erõltetik a szerelmi szálat, szóval az még inkább más lesz mint az eddigi filmek.
szavazat: 7/10 2015 ápr. 22. - 15:50:14
2015 ápr. 22. - 15:50:14
Arról is írtam ott egy szösszenetet. :)

Az egy dolog, hogy a képregényekben vagy más kapcsolódó alkotásokban mi van, egy feldolgozásban attól bármikor eltérhetnek. Ahogy ez mindkét Pókember-szériánál több ponton meg is történt. Bár abban igazad van, hogy az alapötlet a lány sorsa kapcsán nem a film készítõinek fejébõl pattant ki, ugyanakkor az is merészség, hogy bevállalták és átemelték a filmbe. Enélkül nálam ez is ugyanolyan 6-ost kapott volna, mint az 1. (a "csodálatos" sorozatból) rész.
szavazat: 9/10 2015 ápr. 21. - 22:30:48
2015 ápr. 21. - 22:30:48
Tetszett amit írtál a filmrõl, ennek alapján gondolom az elsõ részt nagyon gyengének találtad :D

SPOILER


Azzal kiegészíteném neked ( nem kötözködésbõl) hogy Gwen halála nem a film írói merészségének köszönhetjük, hanem a képregényben is jelentõs dolog volt Gwen halála, aki ismerte a képregényeket az tudta már az elsõ résztõl hogy a lány meg fog halni vagy a folytatásban vagy a 3. részben, mert ez a "sorsa".
Ez igazából azoknak volt meglepetés akik nem ismerik a képregény szálakat, ráadásul Gwent, nem csak a fõ Pókember képregénysorozatban ölték meg hanem pl. az Ultimate sorozatban is, szóval õt eleve halálra ítélték, de ez csak felhúzta a film értékét, azonban egy eléggé elpuskázott film lett, sokkal jobb lehetett volna...
szavazat: 7/10 2015 ápr. 21. - 17:41:25
2015 ápr. 21. - 17:41:25
Ez a rész már jobb volt, mint az elsõ, de nem sokkal. Eléggé hajszálon múlt így is. A régi trilógia 1. részéhez nálam még mindig nem ér fel. A film elsõ fele gyakorlatilag kuka, számomra semmit nem nyújt. Utána se egy díszmenet, de az már felhúzza a dolgot.

Ami jó, hogy Pókember itt már más szerepben tetszeleg, nem a képességeit felfedezõ, esetlen, épp csak hõssé válni készülõ strébergyerek. Pontosabban nem ez a jó, hanem a színész ehhez már jobban passzol, hitelesebben játssza.
A szülõkkel kapcsolatos szál is jórészt tetszik, bár a megvalósításba kerültek gyerekes elemek, de belefér. A nagynénivel ápolt viszony terén is sikerült némileg elõrelépni és hihetõbben visszaadni a kapcsolatot.
Ami még jó volt, az a zene, remek munka. Valamint a látványvilág is egész jóra sikerült.

SPOILER!
Amiben nálam igazán nagyot dobott a film, az Gwen halála. Mindig üdítõ látni, ha a készítõk felmerik vállalni egy fontosabb pozitív szereplõ halálát is és így nem a mézesmázos happy-end van. Általában az van, hogy a jó nem hal meg, a fõhõs úgyis mindig megmenti, így aztán nincs meglepetés és izgalom se igazán. Na most volt.

Ez a szál ráadásul minden tekintetben jól lett megcsinálva. Remek volt az elõkészítés (Londonba költözés, szeretlek üzenet, Elektro közös legyõzése, az apa kísértése stb.) és a megvalósítás is. A lány zuhanásakor izgul az ember, aztán a fonal célt ér, de az erõhatás nagy. Peter tartja a lányt és mindvégig ott a feszkó, hogy vajon magához tér-e, hisz benne van a pakliban. Aztán jön a dráma kicsúcsosodása, ugyanis nem, tényleg meghalt.

Aztán az utózönge is szépen lett megoldva, a temetés, a temetõbe való visszajárkálás és a búcsúbeszéd meghallgatása. Ez adott egy komolyabb mélységet az egész kapcsolatnak és Pókember karakterének is. Mellette hordozott némi tanulságtartalmat is, ami eddig nagyon hiányzott ebbõl a szériából. Azt kell mondjam, hogy ez profi munka volt. Ha a film többi részét is hasonló minõségû lenne, akkor akár 9-10 pontos is lehetne.

Sajnos azonban nem ez a helyzet. Alapvetõ gondok vannak sok téren. A szereplõk viselkedése logikátlan és gyermeteg, a poénok erõltetettek, a jelenetek és a párbeszédek is bugyuták, a színészi játék is hagy kívánnivalókat maga után. A történetvezetés felszínes és ritmustalan, ill. helyenként felesleges vargabetûket ír le.

A szerelmi szál megint nyálas és negédes, tele kínosan bugyuta jelenetekkel. Na meg ha valami nem hiányzott ebbe a pókemberes filmsorozatba is, akkor az a szerelmesek huzavonája. Se veled, se nélküled, ez kimaradhatott volna. Minden ugyanúgy mûködött volna, ha maradnak együtt és boldogan, költöznének közösen, de beüt a krach. Sõt, akár jobb is lett volna a végsõ dráma is.

A gonoszok megint elég elcseszettek lettek. Elektro nekem ugyanúgy nem tetszik, ahogyan Homokember vagy Gyíkember se, egyszerûen már sok. A motivációját meg nem értem. Ugyan miért utálta meg ennyire Pókembert? Elég kidolgozatlan ürügy volt ez a nemezisségre. Miért kellett neki egyáltalán korábban Pókember rajongójának lenni? Ha ezt a vonalat kihagyják, akkor megint sok felesleges holtjátéktól kíméltek volna meg minket.
Harry Osborn megint érthetetlen. Meghal az apja, õ meg örökli a betegséget. 20 éves koráig nem is tudta, nem volt semmi érdemi baja, aztán hirtelen annyira elkezd haldokolni, hogy már napokat se tud várni, mert fogytán az ideje? A fater hosszú éveket betegeskedett a halála elõtt, nehogy már a kölyök ne érjen rá kicsit. Az is jó, hogy aztán csak hozzájut a pókszérumhoz, belövi vele magát és jól beszopja, ahogyan azt Pókember jósolta neki. Erre bosszút akar állni rajta, miközben bebizonyosodott, hogy benne tényleg kárt tesz a cucc.

Mégis ami a legszembetûnõbb gond, az a túljátszottság. Egyszerûen a jelenetek és a szerepek 90%-a totálisan túl van játszva és egyáltalán nem valószerûek vagy hitelesek. Elég Pókember humorizálásaira, a szerelmesek párbeszédeire, Peter és Harry "barátságára" vagy Elektro jeleneteire gondolni.
Az adott karakter jellemzõire, érzéseire, motivációjára stb. én szeretnék rájönni. Írjanak olyan cselekményt, hogy a szereplõk tetteibõl tudjam felépíteni a szitut és levonni a következtetést. De nem akarjanak már mindent elõre megrágni helyettem majd a számba öklendezni a végterméket.
Ha van egy zseniális mérnök, akit kihasznál a cége, miközben mindenhol mindenki semmibe veszi, akkor tegyenek erre utalásokat itt-ott, de ne kelljen már ehhez egy tök idióta balfék szerencsétlenkedéseit, magában beszélését és tükör elõtti parádézásait néznem. Ez ugyanúgy vonatkozik Pókemberre vagy Harry-re is.
Komolyan mondom, hogy néha már vártam, mikor toppan be a következõ jelentben úgy a szereplõ, hogy a pólóján felirat formájában látható a szálának kiindulási alapja. Vagy ennyi erõvel kis buborékokkal is jelezhették volna az illetõnél, hogy mi a szitu. Ez a túljátszás pedig a színészi játékokra is ugyanúgy vonatkozik. Sok az erõlködés, erõltetettség és ripacskodás.
szavazat: 9/10 2015 ápr. 20. - 20:56:44
2015 ápr. 20. - 20:56:44
Eddig jó a jelmez és a szöveg is :D
Még1x a youtube-os link : https://www.youtube.com/watch?v=RZ1urzF56aY
szavazat: 9/10 2015 ápr. 20. - 20:52:13
2015 ápr. 20. - 20:52:13
SPOILER!!!

Egyenlõre ennyit látni az új marvel féle Pókarcból ;) http://cinestar.hu/bosszuallok-ultron-kora-kiszivargott-a-stablistas-jelenet/
Összes hozzászólás