300

Bakancslistához adom
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai akciófilm, 117 perc, 2007

Értékelés:

1038 szavazatból
Szerinted?

A görög-perzsa háborúban a görögök Marathon mellett i. e. 490-ben megállították az ellenséget. Tíz évvel később Xerxes vezeti az újabb perzsa támadást. A poliszok Spárta, Athén és Korinthosz vezetésével szövetkeznek. Az első összecsapásra a Thermopülai-szorosnál kerül sor, amelyet Leonidas spártai király véd a néhány ezer fős seregével. Amikor a perzsák a hátukba kerülnek, elbocsátja a segédcsapatokat és háromszáz katonájával az utolsó leheletéig harcol. Önfeláldozásuk nem volt hiábavaló, időt adott a görög seregek egyesüléséhez. Frank Miller képregénye alapján.
Bemutató dátuma: 2007. március 22. Forgalmazó: InterCom

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
DUNAWÖLD 2023 jan. 19. - 23:12:59 Előzmény Harlot
Ismerek nagyon idős magyar Édesanyát Svajcban, aki minden év július 7. gyertyàt gyújt a Pozsonyi csata emlékére.
DUNAWÖLD 2021 dec. 27. - 23:18:08 Előzmény Harlot
Az utóbbi 6 év megadta a választ.
4/10
samsepi0l 2020 okt. 24. - 18:57:19 4/10
Hogy egy klasszikust idézzek: "Mi volt ez a pusztító alpáriság? Mi volt ez a szellemi kútmérgezés?" Oké, értem én, hogy képregény adaptáció meg hogy nem kell történelmi hűséget keresni benne, de akkor ne görgök és perzsák legyenek benne, ne Thermopüláról szóljon (stb.) és akkor rendben lenne, mert akkor meg sem néztem volna. Így viszont a komolyan vehetetlensége miatt éppen hogy azt nem sikerült vele elérni, amiről elvileg szólnia kellett volna a filmnek: arról, hogy emléket állítson a hősöknek. Fájóan hatásvadász film, az apokaliptikus látványvilága rendkívül erőltetett, és általában is annyira túl van tolva benne szinte minden, hogy nem tudja az ember eldönteni, hogy sírjon-e vagy nevessen. Akinek ez a heavy metalos fröcsögő véres keménykedés bejön nem tudom milyen ízlésvilággal rendelkezik... Én mindenesetre nem értem mi az értelme ennek a céltalan brutalizmusnak és miért kell úgy ábrázolni szinte az összes spártait mintha mindegyik egy izomagy lenne. Néhány elemében a Gyűrűk urára hajaz, gyakorlatilag beleraktak egy Gollamot meg orkot/orkokat.. A halhatatlanok meg úgy néznek ki benne mint valami nindzsák. Az ellenség dehumanizálásával igazából valahogy pont a csatának az élét veszi el. Mert így nincs az embernek az az érzése, hogy valami heroikus küzdelemről van szó, hősiességről.. Mintha csak valami vadállatok ellen folyna a harc, akik persze jó sokan vannak. Xerxész ábrázolásáról meg inkább ne is beszéljünk...

Emellett megértem persze azt is, ha valakinek ez bejön, csak szerintem ott alacsonyan van a mérce. Aki valamiféle történelmi filmet várna, az csalódni fog. Ez egy fantasy film, történelmi eseményekre alapozva. A baj szerintem ennek a kettőnek a teljes összekutyulása. Maga az ötlet, beleszőni a filmbe az akkori hiedelemvilágot, azzal nem lett volna bajom, de ezt így nagyon túltolták. Azt is értem persze, hogy ezek szimbólumok és így akarta megjeleníteni az ellentéteket, de szerintem erre éppen azért volt szükség mert hiányzik belőle az események súlya és ezzel akarta a hiányt kompenzálni, így viszont elég felszínes lett az egész. Azért adok rá 4 pontot, mert a végén a "búzamezős jelenet" megfogott, talán az az egyetlen benne, ami nem valami ripacskodás és hitelesnek tűnik számomra. Az benne számomra, ami igazán átélhető, nagy kár, hogy a film többi része nem az, mert a történet szerintem ennél sokkal többet érdemelne... Tisztelet a hősöknek!
5/10
Midnight67 2019 nov. 29. - 13:40:59 5/10 Előzmény Sz. Péter
Igaz, abban is voltak "mű"-jelenetek (melyik ilyenben nem? ), de összességében természetes hatást keltett. Mondjuk én elfogult vagyok, mert kedvencem a Gladiátor (meg pl. a Trója is), de, ha már úgyis említettem, akkor legyen Az utolsó szamuráj. :) A 300-nak már háromszor futottam neki, de egyszerűen nem az én (képi) világom. Én azt szeretem, ha egy filmen kék a tenger (már ha épp van), zöld a fű és formás, fehér bárányfelhők legelésznek a napsütötte kék égen..:):)
Sz. Péter 2019 nov. 28. - 14:44:37 Előzmény Midnight67
Mondjuk pont a Gladiátor a rossz példa mert abban is annyi képi-szűrőt használtak, hogy már a megjelenítés rovására ment. :)
5/10
Midnight67 2019 nov. 27. - 20:26:59 5/10
Nem tartozom a képregény kedvelőkhöz (fiatal sem vagyok már), talán ezért nem tetszik a sokak által dicsért képi világa. Vagy animációs filmet nézek (amit amúgy sem szoktam), vagy történelmi drámát. Ez egyikbe sem passzol, valami átmeneti zóna.. Minden annyira "mű" benne, hogy egyszerűen zavar, bármennyire jól is van megcsinálva. Sehol egy természetes környezet, természetes szín, minden sötét, nyomasztó, mintha valami disztópia-mozit néznék, miközben történelmi témáról van szó. Ettől még nem tartom rossznak a filmet, szívesen látnám normál kivitelezésben, hiszen maga a téma pl. Az utolsó szamurájban is meg van említve, de ez így ebben a formában sosem fog a kedvenceim közé tartozni és biztos nem fogom annyiszor megnézni, mint mondjuk a Gladiátort.
szookedorina 2018 aug. 05. - 19:56:53 Előzmény caseyjones
"amikor Leonidas azt mondja, a falanx lényege, hogy mindenki a mellette állót védje a pajzsával. Ez így is van, de ennek ellenére ha jól megnézzük, a filmben mindenki saját magát védi a pajzsával... "
A hiba ott van, hogy a dominó játék Európai eredetű (elvileg) a 18. századból származik. 28 darab, két egyforma részre osztott lapocskából áll.....,
A dominóelméletet Eisenhower amerikai elnök nyilvánosan először 1954. április 7-én hirdette meg, egy sajtótájékoztatón. Eredetileg Indokína vonatkozásában használta. Szerinte ha Indokínában kommunisták kerülnek hatalomra, akkor elfoglalhatják Burmát, Thaiföldet és Indonéziát is. Ezzel stratégiai előnyhöz jutnak, és képesek lesznek meghódítani Japánt, Tajvant, a Fülöp-szigeteket, Ausztráliát és Új-Zélandot.
8/10
trikolor 2017 okt. 27. - 07:59:22 8/10
Egyedi képvilág, szûk költségvetésbõl sikerült jó filmet csinálni. Érdekes, hogy mindenki tudja a történet végét, ennek ellenére az utolsó pillanatig elhisszük, hogy itt akár a kicsik is gyõzhetnek és ezért izgalmas film.
Cleo. 2016 okt. 07. - 18:19:17
Ha nem lenne tele horror-elemekkel, még jó is lehetne
caseyjones 2015 okt. 20. - 09:27:28
Kiváló alkotás, remek képi világgal és sok látványos jelenettel. Több óriási hiba is becsúszott a filmbe, mint például amikor Leonidas azt mondja, a falanx lényege, hogy mindenki a mellette állót védje a pajzsával. Ez így is van, de ennek ellenére ha jól megnézzük, a filmben mindenki saját magát védi a pajzsával... No meg hol a spártai katonákon a mellvért? Az öltözékük egyik legfontosabb része.
Ennek ellenére tényleg jól sikerült film, remek színészekkel.
Lilko03 2015 ápr. 12. - 20:36:58 Előzmény Harlot
Utánanéztem a pozsonyi csatának valóban tudományos forrásokból, de sehol nem írják, hogy tanítanák az amerikai katonai fõiskolán. Talán azért sem, mivel nem maradt fenn róla konkrét írásos dokumentum (talán,mert a magyarok még nem rendelkeztek írásbeliséggel) csak az elesett bajor elõkelõségek nekrológjaiból lehet valamit megtudni róla. Még az sem biztos, hogy Árpád vezette a magyarok seregét, feltehetõleg meghalt a csaták közben, nem tudni, hogy ki volt a seregek vezetõje.
Harlot 2015 jan. 10. - 12:24:32
Üdv Tombenko! 907 ben egy komplett Nato akart minket elpusztítani. A kb 130000 fõt számláló had zászlajára az volt írva: A magyarok kiírtassanak. Árpád 30000 fõs hadával szétcsapta õket. Ha akkor nem gyõz,most mi nem cserélhetnénk eszmét. Kérlek írd be a youtubba hogy Pozsonyi Csata Poór Miklós. A hír pedig igaz (legalábbis még 5 évvel ezelõtt) tanítják az Amerikai katonai Akadémián.
10/10
tombenko 2015 jan. 08. - 19:53:27 10/10
Valóban, a wiki szerint a magyar történetírás sokáig hanyagolta, holott a törzsszövetséget megerõsítette. Probléma, hogy korabeli beszámolók nem maradtak fenn, csak említés szintjén. Az viszont a jelek szerint téves, hogy az amerikai akadémiákon tananyag lenn.
10/10
tombenko 2015 jan. 08. - 19:25:59 10/10
Ja! Ennek utánanézek. Egyébként volt-e valami történelmi jelentõsége, vagy csak katonai?
Harlot 2015 jan. 08. - 13:34:03
Tombenko! Nem értetted! A magyar történelem könyvekben nem lehet olvasni a 907-es Pozsonyi csatáról. Ellenben mind a mai napig az Amerikai Katonai fõiskolán tanítják a Pozsonyi Csatát. Nézz utána!
10/10
tombenko 2015 jan. 07. - 18:23:18 10/10
A mi könyveinkben is elég érintõlegesen szerepel mondjuk Albánia...
ALDO 2015 jan. 07. - 12:09:06
Valójában sokan elfelejtik, hogy ez egy képregény adaptáció, ezért baromira nem érdekli õket a történelmi hitelesség. A leírások és a rajzok alapján Xerxész nem úgy nézett ki, mint egy rossz buzi, ahogy a filmben ábrázolják. Inkább a látvány, ami számít. Bár nem tudom, hogy lehet azon élvezkedni, hogy direkt lelassítják, hogy lekaszabolják egymást és lassan felcsap a vér.
Harlot 2015 jan. 06. - 16:32:52
A film jó. A baj az,hogy csak más nemzetek hõsies tetteirõl készítenek filmeket. A magyarok gyõzelmeirõl nem. Még a történelem könyvekben sem írnak róluk. A 907-es Pozsonyi Csatáról hihetetlen hõsies filmet lehetne készíteni!
Sz Peter 2014 júl. 31. - 18:08:35
Pontosan. Azért a képi megoldások eléggé hajaznak úgy a képregényekre általában, csak úgy mint pl a "Sin City"-nél.
Csak ott még jobban sikerült. :)
Sz Peter 2014 júl. 30. - 19:33:57
És? Abból nem lehet képregény csinálni? :)
Összes hozzászólás