Walter Rózsi-villa, április 25-26.
IDEI MOTTÓ : TÉRfoglaló // Gondoljuk újra a tereinket!
Hogyan viszonyulunk mindennapi életünk belső és külső tereihez, köztereihez? Hogyan gondolnád újra a Szent Gellért vagy a Gárdonyi teret? Mit terveznél egy unalmas üres utca beton felületére? Közösségi óriás társast, burjánzó dzsungellel körbeölelt pihenő helyet vagy közösségi reggelit? Irodából golyópályát, lakáséttermet? Dolgoznál együtt a szomszéd nénivel, a barátaiddal vagy épp az utca emberével is?
Látogassatok el el április 25-26-án az ArchiKids programjaira, ahol a placemakinghez kapcsolódva, az eseményen közösen gondolkodhattok a belterek és külterek jelenlegi és jövőbeli szerepéről és lehetőségeiről, a közösségi térhasználat fontosságáról.
A világszerte ismert ArchiKids eseményén a gyerekek megismerkedhetnek a bennük rejlő építésszel, aki alkotja, formálja és időnként újra álmodja a városi tereket. Az esemény során egyéni- és csoportfeladatokkal, küldetésekkel és játékokkal keressük a válaszokat és lehetőségeket a jövő generáció szerepének jelentőségére.Hogyan lehet partnerként kezelni a gyerekeket a városi tér alakításában? Hogyan irányítsuk figyelmüket közvetlen környezetük megfigyelésére, tudatos értékelésére? Milyen struktúrák makett szintű megépítésével tudjuk tovább érzékenyíteni eddigi téri tapasztalataikat?
A jövő generációja játékos módon ismerheti meg a várost, teret adva az innovatív gondolkodásnak!
Részletes program:Április 25. PÉNTEK | NYITÓESEMÉNYWalter Rózsi-villa | 1071 Budapest, Bajza utca 10.16:00-18:30 Kis építészek nagy tervei: Budapest a romokbólHogyan építenéd újjá Budapestet, ha romokból kellene újratervezned? Az ArchiKids VárosÁlmodók nyitóprogramján nemcsak egy érdekes időutazásra hívunk! Játékos feladatokkal, kreatív építési kihívásokkal és egy kis történelem segítségével fedezzük fel Budapestet ostroma után, melyet végül saját elképzeléseitek szerint álmodhattok újra! Találjuk ki/fedezzük fel együtt, hogyan válhat egy romokban heverő város újra az emberek Otthonává, építsd meg velünk a jövő Budapestjét!
16:00-18:30 Te múzeumod, te városod – Álmodd meg és építsd meg az új építészeti múzeumot!Most itt a lehetőség, hogy Te légy a jövő építésze! Építsd meg a saját álomvárosodat! Sőt! Saját elképzeléseid alapján tervezheted meg az új építészeti múzeumot és annak környezetét is. Hogyan nézzen ki a múzeum, hogy mindenki kíváncsi legyen rá? Milyen épületeket, tereket, parkokat, játékokat és utca bútorokat terveznél a múzeum köré? Alkoss egy olyan egyedi, izgalmas helyet, ahol mindenki felfedezhet valami érdekeset, újat!
(Családi foglalkozás 0-99, Balogh Viktória osztályvezető, Gyárfás Eszter kulturális menedzser, Kovács Zsuzsanna múzeumpedagógus)
Az esemény ITT érhető el.
Április 26. SZOMBATKÉK Projektgaléria | 1111 Bartók Béla út 10-12.10:00 - 14:00 Nyüzsgő utca - alkotás az ARKKI Hungary-vel(6-12 éves korig, Mikó Zsuzsanna okleveles építészmérnök, Mészáros Zsuzska építőművész, vizuális kultúra tanár)Regisztráció a foglalkozásra ITT érhető el.
10:00 -14:00 Kaptárok a dobozban(6-99 éves korig, Terbe Rita DLA építész, Szentandrási Dóra DLA építész Vereczkey Szilvia Ferenczy Noémi-díjas textilművész, Barta Fruzsina építész - GYIK Műhely oktatói
10:00 - 14:00 Tér-Memory – kollektív emlékezés és térhasználat workshop(0-99 éves korig, Freund Éva képzőművész tanár, médiaművész, művészetterapeuta)Regisztráció a programra ITT érhető el.
10:00-13:00 Lomi: HOL/MI? - diafilmvetítés(0-99 éves korig, Hegedűs Eszter építész, grilscanscan kollekítva, Építész Szakkollégium)
10:00 - 14:00 LegoCity - TérKeltető - építsünk pihenő egységeket.(0-99 éves korig KÉK)
14:00 - 18:00 LegoCity - Építkezés Madártávlatból - Tervezzük meg a jövő Duna Partját!(0-99 éves korig KÉK)
14:00 - 18:00 Térháló építkezés - makett építés habvágóval(8-14 éves korig, KÉK Pethő Gréta )
EGÉSZNAPOS PROGRAM10:00 - 18:00 PUHATOLÓ - térérzékeny gyakorlatok - városi nyomhagyás(6-99 éves korig. Menyhért Juci - művészetpedagógus, Melykó Richárd - intermédia művész, Kincskereső Iskola munkatársai)
10:00 - 18:00 TÉRfoglaló - közösségi társasjáték(6-99 éves korig, KÉK)